a

a

Πέμπτη 17 Απριλίου 2014

ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ


ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ


Το θέμα ήταν γνωστό και προσιτό στα παιδιά.
Με αφορμή το βγαλμένο δόντι ενός παιδιού, συζητήσαμε με τα παιδιά τους διάφορους τρόπους με τους οποίους χρησιμοποιούμε το στόμα μας  (μιλάμε,τρώμε,αναπνέουμε). Επισημάναμε τα μέρη του στόματος και αποφασίσαμε να ασχοληθούμε εκτενέστερα με τη στοματική υγιεινή.

ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΟΥ
Συζητήσαμε σε τι μας χρησιμεύουν τα δόντια και πως να τα φροντίζουμε.

Φωτογραφίσαμε τα χαμογελά μας. 
Παίξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι με τα παιδιά,έτσι ώστε να γνωρίσουν καλύτερα πως είναι το στόμα τους,να γνωρίσουν οτι έχουν διαφορετικά δόντια με διαφορετικές λειτουργίες,τους κοπτήρες,τους κυνόδοντες τους τραπεζίτες.

Κάναμε διεξαγωγή έρευνας σχετικά με ποια παιδιά έχουν βγάλει δόντι.Συζητήσαμε για το κενό που άφησε το δοντάκι και πως θα εξελιχεί.
Φτιάξαμε κουτάκια για τα δοντάκια που πέφτουν.

Παίξαμε παντομίμα με τις εκφάσεις μας χρησιμοποιώντας τα δόντια μας.Παριστάναμε ορισμένα συναισθήματα (θυμός,χαρά) και προσπαθούσαμε να τα αναγνωρίσουμε.
Εξηγήσαμε ότι η γλώσσα σε συνδυασμό με τα δόντια, μας βοηθά να παράγουμε διαφορετικούς ήχους.
Μάθαμε να διάβάζουμε και να γράφουμε λέξεις όπως οδοντόβουρτσα,οδοντόκρεμα,τερηδόνα.
Γνωρίσαμε τη βιταμίνη που κάνει καλό στα δόντια μας.
Φτιάξαμε βιβλιαράκι με τη νεράιδα των δοντιών.

Κολλήσαμε μια μικρή θήκη για να βάλουμε προσωρινά τα πρώτα μας δοντάκια, τα οποία θα πάρει η νεράιδα των δοντιών και στη θέση τους θα βάλει ένα νόμισμα.




ΕΧΘΡΟΙ ΤΩΝ ΔΟΝΤΙΩΝ
Φτιάξαμε πίνακα όπου καταγράψαμε πόσα δόντια έχουμε πόσα μας κουνιούνται,πόσα έπεσαν, πόσα έχουν τερηδόνα.


·       Κάναμε ένα πείραμα με αυγό. Πήραμε ένα αυγό και με μαύρο μαρκαδόρο κάναμε μια οριζόντια  γραμμή γύρω-γύρω, που να χωρίζει το αυγό στα δύο. Γεμίσαμε μια αυγοθήκη με φθοριούχο οδοντόκρεμα και βάλαμε μέσα σ’ αυτή το μισό αυγό μέχρι τη γραμμή του μαρκαδόρου να καλύπτεται με οδοντόκρεμα. Έτσι, το φθόριο της οδοντόκρεμας επιδρά πάνω στο μισό αυγό μέχρι τη γραμμή του μαρκαδόρου. Την τρίτη μέρα πήρα ένα ποτήρι διάφανο το γέμισα κόκα-κόλα και έριξα και λίγη ζάχαρη. Έβγαλα το αυγό από την αυγοθήκη και σκούπισα την οδοντόκρεμα. Βάλαμε το αυγό μέσα στο ποτήρι με την κόκα-κόλα με την ζάχαρη. Τα παιδιά βλέπουν ότι η πλευρά του αυγού που δεν έχει καλυφθεί με οδοντόκρεμα εμφανίζει μικρές φουσκαλίτσες. Το οξύ της κόκα-κόλα αρχίζει να επιδρά πάνω στο ασβέστιο που έχει το τσόφλι του αυγού και να το βγάζει. Δηλαδή αρχίζει η αποσβεστίωση. Αντίθετα στην πλευρά του αυγού που ήταν καλυμμένη με οδοντόκρεμα δεν βγαίνουν φουσκαλίτσες γιατί το φθόριο της οδοντόκρεμας που έχει μπει στο τσόφλι του αυγού το προστατεύει από το οξύ και τη ζάχαρη. Έτσι ακριβώς συμβαίνει και με τα δόντια στο στόμα. Αυτό είναι εμφανές στα μάτια των παιδιών βλέποντας τα σημάδια πάνω στο αυγό. Τα παιδιά  από την παρατήρηση, διατυπώνουν ερωτήματα, διατυπώνουν προβλέψεις, καταλήγουν σε συμπεράσματα.



Φτιάξαμε τη δική μας κακιά τερηδόνα.

Αποφασίσαμε να παίξουμε με την τερηδόνα μας δραματοποιώντας μια ιστορία. 
Δραματοποίηση.Στην Ηλέκτρα αρέσουν πολύ οι καραμέλες και τρώει κάθε μέρα χωρίς να νοιάζεται για τα δόντια της που έχουν αρχίσει και χαλάνε.
Μια μέρα όμως βλέπει έναν εφιάλτη:μέσα σε ένα τεράστιο στόμα ένα δοντάκι υποφέρει πολύ.

Κάθε μέρα το επισκέπτεται η τερηδόνα και το χτυπάει με το σφυρί της.

Το στόμα έχει γεμίσει μικρόβια και μικρές τρυπίτσες.

Μέχρι που το δοντάκι αποφασίζει να φωνάξει για βοήθεια την οδοντόβουρτσα και την οδοντόκρεμα.

Έρχονται και οι νεράιδες των δοντιών για extra βοήθεια.


Η τερηδόνα τρομάζει και φεύγει.Μήπως όμως τώρα θέλει να μπεί σε κάποιο άλλο στόμα που τρώει σοκολάτες και καραμέλες?



Βοήθειααα!!...Τρέξτε παιδιά!!!





 

Δεν υπάρχουν σχόλια: