a

a

Πέμπτη, 29 Ιανουαρίου 2015

ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ-ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΙΑΣ ΑΡΚΟΥΔΑΣ





Μιλήσαμε για τη χειμερία νάρκη και  μαθαμε λεπτομέρειες,  για το πως, που και γιατί κοιμούνται ορισμένα ζωάκια.
Χρησιμοποιήσαμε τις καρτέλες της Τάνιας Μάνεση και κάναμε ταυτίσεις λέξεων,ομαδοποιήσεις με βάση το αρχικό γράμμα και αντιστοιχίσεις με κεφαλαία και πεζά.



Γράψαμε λέξεις σχετικές με τη χειμερία νάρκη συμβουλευόμενοι πίνακες αναφοράς και τις τοποθετήσαμε στη γωνιά γραφής.
 


Επικεντρωθήκαμε στην αρκούδα και μάθαμε λεπτομέρειες για τη ζωή της από τη στιγμή που ξυπνάει ως τη στιγμή που ετοιμάζεται πάλι για το χειμέριο ύπνο στον παρακάτω σύνδεσμο:http://micro-kosmos.uoa.gr/gr/magazine/ergasies_foititon/ettap/2012-13/arktour/calendar.htm
Αποτύπωσα σε Α4 τις πιο χαρακτηριστικές στιγμές της ζωής της μέσα από τον κύκλο των τεσσάρων εποχών:


 Αναδιηγηθήκαμε τις φάσεις της ζωής της τοποθετώντας τις εικόνες διαδοχικά.


Αντιστοιχίσαμε την κατάλληλη εποχή.


Συμπληρώσαμε το παρακάτω φύλλο εργασίας:



Κολλήσαμε το ημερολόγιο της αρκούδας σε μια χαρτοσακούλα την οποία κάναμε αρκουδάκι.








 Ενθουσιαστήκαμε με τις χαρτοσακούλες-αρκουδάκι και σκεφτήκαμε να γεμίσουμε τις χαρτοσακούλες μας με υλικό και κατασκευές που έφτιαξαν με την κυρία Γεωργία σχετικά με τη χειμερια νάρκη.

Δραματοποιήσαμε τη ζωή της αρκούδας έχοντας ως σημείο εκκίνησης διαφορετική εποχή κάθε φορά και συνεχίζοντας διαδοχικά.
 



ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
 

Ενσωματώσαμε στους ρόλους και χελώνες τις οποίες κυνηγάνε οι αρκούδες μόλις ξυπνήσουν από το χειμέριο ύπνο και οι οποίες πρέπει να προλάβουν να φτάσουν στη φωλιά τους.

Εκφράσαμε τις προτιμήσεις μας ποιο από τα ζωάκια που πέφτουν σε χειμερια νάρκη θα θέλαμε να είμαστε και γιατί.









Τέλος κάναμε μια ομαδική κατασκευή με την τεχνική στένσιλ.





Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2015

ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ




 Χειμώνας, κρύο και οι αγαπημένοι μας χιονάνθρωποι,μας βοηθάνε σε γλωσσικές δραστηριότητες:
Χρησιμοποιήσαμε τους χιονάνθρωπους από το Pop-it και τους συνθέσαμε,φτιάχνοντας το σώμα τους με λέξεις που αρχίζουν από τις συλλαβές που έχουν στα καπέλα τους.

 


Εμπνευστήκαμε από τις συλλαβές στα καπέλα τους και δημιουργήσαμε το δικό μας τραγούδι,που το ονομάσαμε:
ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ
Χα, χα, χα, χαρούμενες νιφάδες
Χο, χο, χο, χορεύουνε τρελά
Χι, χι, χι, γελάνε πονηρά.

Χα, χα, χα, χαρούμενοι σκιέρ
Πα, πα, πα, παγοπέδιλα φορούν
Πε, πε, πε, πέφτουν και γελούν.

Πι, πι, πι, πιγκουίνοι φοβεροί
Πα, πα, πα, παγόβουνα περνούν
Πο, πο, πο, ποτάμια προσπερνούν
Πε, πε, πε, περνούν και χαιρετούν.

Το τραγουδήσαμε όπως το τραγούδι του χειμώνα.

Το οπτικοποιήσαμε και αντιστοιχίσαμε σε κάθε εικόνα τη σωστή συλλαβή και στίχο.



Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ομάδες.Κάθε ομάδα κρατούσε μια χιονονιφάδα με μια συλλαβή.

Κάθε φορά που άκουγε το στίχο στον οποίο αντιστοιχούσε η συλλαβή σηκωνόταν και χοροπηδούσε ή έκανε στροφή επαναλαμβάνοντας το στίχο.
Σε επόμενη φάση καποιο παιδί τραγουδούσε έναν στίχο και κάποιο άλλο έδειχνε την αντίστοιχη συλλαβή-χιονονιφάδα.

Δραματοποιήσαμε το τραγούδι.
Κρατώντας κάθε φορά μια εικόνα δραματοποιούσαμε την αντίστοιχη σκηνή.
Χα,χα,χα χαρούμενοι σκιέρ
 Πε,πε,πε πέφτουν και γελούν




 Πα,πα,πα παγόβουνα περνούν








 Πο,πο,πο ποτάμια προσπερνούν




Ενθουσιαστήκαμε με τα παιχνίδια μας και τελειώσαμε τη μέρα μας συμπληρώνοντας τα παρακάτω φύλλα εργασίας:






Οι χιονονιφάδες που χρησιμοποιήσαμε στο τραγούδι: