ACTION AID
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η εβδομάδα 4-11 Μαίου επιλέχτηκε από την ACTION-AID ως παγκόσμια εβδομάδα δράσης για την εκπαίδευση.Η φετινή εκστρατεία αναφέρεται στα ΑΜΕΑ,τα άτομα με αναπηρία και τον αποκλεισμό τους από την εκπαίδευση.
Ένα σχολείο για τα παιδιά του κόσμου.
Με αφορμή την παγκόσμια εβδομάδα δράσης για την εκπαίδευση παρατηρήσαμε
εικόνες που απεικονίζουν παιδιά που φοιτούν σε σχολεία διαφορετικών χωρών, και διατυπώσαμε κάποιους προβληματισμούς:
Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην
εκπαίδευση
Εκατομμύρια παιδιά στον κόσμο δεν
μπορούν να φοιτήσουν στο σχολείο.
Σε πολλές χώρες του κόσμου τα κορίτσια
δεν πηγαίνουν στο σχολείο, γιατί πρέπει να μένουν σπίτι και να ασχολούνται με
οικιακές εργασίες.
Πολλοί άνθρωποι στον κόσμο δεν ξέρουν
να γράφουν και να διαβάζουν.
Πολλά παιδιά για να φοιτήσουν στο
σχολείο αναγκάζονται να περπατούν ώρες.
Πολλές φορές, σε διάφορα σημεία της
γης, συμβαίνουν καταστροφές (πόλεμος, επιδημίες, λοιμοί) που εμποδίζουν τα
παιδιά να πάνε σχολείο.
Όλα τα σχολεία στον κόσμο δεν είναι
ίδια. Υπάρχουν σχολεία που λειτουργούν σε καλύβες από χώμα και χόρτα, σε
ξύλινες παράγκες ,σε σκηνές, σε παλιά βαγόνια τρένων ή έξω στο ύπαιθρο.
Η UNICEF και η ACTION AID κάνουν
προσπάθειες να αυξηθεί ο αριθμός των παιδιών που φοιτούν σε σχολεία, σε διάφορα
μέρη του κόσμου. Αναπτύσσουν δραστηριότητες για τα παιδιά των χωρών που
βρίσκονται σε εμπόλεμη κατάσταση. Φροντίζουν για την εκπαίδευση σε περιοχές που
μόλις βγήκαν από τον πόλεμο.
Το σχολείο δεν μας μαθαίνει μόνο γράμματα, αλλά μας προσφέρει τη δυνατότητα να αποδεχόμαστε, να σεβόμαστε και να ζούμε
ειρηνικά με τους άλλους ανθρώπους.
΄Ένα υπαίθριο σχολείο΄΄
Δείχνουμε στα παιδιά φωτογραφίες της ACTION AID Ελλάς, μικρών μαθητών που φοιτούν σε υπαίθριο σχολείο στη Γκάνα της Αφρικής και σε ένα χωριό της Ινδίας. Τα παιδιά συγκεντρώνονται σε μια αυλή, διαβάζουν, γράφουν και ζωγραφίζουν καθισμένα στο χώμα. Λόγω έλλειψης τετραδίων χρησιμοποιούν πλάκες για να γράψουν.
Δείχνουμε στα παιδιά φωτογραφίες της ACTION AID Ελλάς, μικρών μαθητών που φοιτούν σε υπαίθριο σχολείο στη Γκάνα της Αφρικής και σε ένα χωριό της Ινδίας. Τα παιδιά συγκεντρώνονται σε μια αυλή, διαβάζουν, γράφουν και ζωγραφίζουν καθισμένα στο χώμα. Λόγω έλλειψης τετραδίων χρησιμοποιούν πλάκες για να γράψουν.
Τα έργα τεχνης αποκαλύπτουν...προκαλούν...συναισθήματα...
Παρατηρούμε έργα τεχνης και εικόνες με παιδιά όλου του κόσμου. Μιλάμε για τα συναισθήματα που μας προκαλούν αυτές οι εικόνες:Χαρά,αγάπη, θλίψη, λύπη, συγκίνηση.
ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ
Αφηγούμαστε το παραμύθι ¨Μια ιστορία από τα σύννεφα¨ της Ελιάνας Χουρμουζιάνου.Όταν ο Μανώλης κοιτάζει τα σύννεφα που ταξιδεύουν ψηλά στον ουρανό, ούτε που φαντάζεται πως θα μπορούσε να ταξιδέψει κι εκείνος πάνω τους. Κι όμως! Ξαφνικά νιώθει να ανεβαίνει απαλά και να χώνεται μέσα σ ένα σύννεφο που μοιάζει μα λιμουζίνα. Κι έτσι ξεκινάει το ταξίδι του, ένα ταξίδι στο χώρο και στο χρόνο, μια φανταστική περιπέτεια, μια ιστορία από τα σύννεφα...
Μέσα από το περιπετειώδες ταξίδι του συνειδητοποιεί ότι,όταν βλέπουμε έναν άνθρωπο από άλλο έθνος, αυτός ανήκει σε όλα τα έθνη,γιατί μέσα σε καθένα από αυτά υπάρχουν πολλά άλλα.Κάθε ξένος είναι ένα κομμάτι από εμάς, που προσπαθεί να έρθει σε επαφή με το κομμάτι που του λείπει.
¨Στείλε το φίλο μου σχολείο¨ είναι το σύνθημα της action aid και αποφασίσαμε να δρασουμε και εμείς φωνάζοντας δυνατά το σύνθημά μας για να ακουστεί σε όλη τη γη:
Σχηματίζουμε λοιπόν ένα κύκλο. Με το χτύπημα της μαράκας περπατάμε προς το κέντρο του
κύκλου φωνάζοντας ¨Σχολείο΄΄ ενώ με
το χτύπημα του ταμπουρίνου κάνουμε στροφή και περπατάμε από το κέντρο στην
περιφέρεια φωνάζοντας ΄΄όλα τα παιδιά΄΄.
Παρατηρούμε κάρτες με λέξεις ή
φράσεις, όπως: παιδιά του δρόμου,
φανάρια, φτώχεια, πείνα, αγάπη, ελπίδα, σχολείο, πόλεμος, παιχνίδι.
Προβληματιζόμαστε και συζητάμε όλοι μαζί για τα παιδιά του
δρόμου και την προσπάθεια της UNICEF και της action aid να δημιουργήσει ΄΄σχολεία του δρόμου΄΄.
Εκδηλώνουμε το ενδιαφέρον να βοηθήσουμε και εμείς μέσα από τις κατασκευές μας:
Εκδηλώνουμε το ενδιαφέρον να βοηθήσουμε και εμείς μέσα από τις κατασκευές μας:
Στην πρώτη κατασκευή μας γράψαμε το σύνθημα:¨Αν όλα τα παιδιά της γης πιάναν σφιχτά τα χέρια ¨
Στη δεύτερη κατασκευή γράψαμε το σύνθημα ¨Σχολείο για όλα τα παιδιά¨
Φτιάξαμε ένα κολλάζ με ένα σχολείο μέσα στο οποίο βάλαμε όλα τα παιδιά της γης.
Στην αυλή του σχολειου φυτέψαμε ένα δεντράκι με καρδούλες, αντί για φύλλα, μέσα στις οποίες γράψαμε όλες τις ευχές μας.
Μια από τις ευχές μας είναι ¨λεφτά για τσιμέντο¨γιατί τα σχολεία στη Γκάνα της Αφρικής ειναι φτιαγμένα από καλάμια.
Οι κατασκευές όλων των ομάδων αποτελούν ερέθισμα, ώστε τα παιδιά να φτιάξουν μια ιστορία και να τη δραματοποιήσουν.
Στη δεύτερη κατασκευή γράψαμε το σύνθημα ¨Σχολείο για όλα τα παιδιά¨
Φτιάξαμε ένα κολλάζ με ένα σχολείο μέσα στο οποίο βάλαμε όλα τα παιδιά της γης.
Στην αυλή του σχολειου φυτέψαμε ένα δεντράκι με καρδούλες, αντί για φύλλα, μέσα στις οποίες γράψαμε όλες τις ευχές μας.
Μια από τις ευχές μας είναι ¨λεφτά για τσιμέντο¨γιατί τα σχολεία στη Γκάνα της Αφρικής ειναι φτιαγμένα από καλάμια.
Οι κατασκευές όλων των ομάδων αποτελούν ερέθισμα, ώστε τα παιδιά να φτιάξουν μια ιστορία και να τη δραματοποιήσουν.
Ο γλύπτης David Kracov αφιερώνει «Το Βιβλίο της Ζωής» στα αθώα παιδιά όλου του κόσμου που οφείλουμε να βοηθάμε και να προστατεύουμε όποτε το έχουν ανάγκη
Μου άρεσε πολύ η προσέγγισή σου και οι αφίσες σας είναι έργα τέχνης!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο σας!!!!
ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή